inseed background

Omega 3, memoria si invatarea

Creierul este constituit in proportie de 60% din lipide si din acest motiv compozitia grasimilor din alimentatie influenteaza arhitectura neuronilor si intreaga functionare a sistemului nervos. Lipidele consumate de-a lungul vietii modeleaza in peramanenta creierul, afectand memoria, invatarea, atentia, concentrarea si dispozitia.
Asadar, tipul de grasimi cu care ne hranim este determinant pentru sanatatea sistemului nervos. Studiile arata ca excesul de grasimi saturate (mai mult de 10% din aportul caloric zilnic, adica 30 g pentru o dieta de 2500 kcal) are un efect daunator asupra creierului, inducand disfunctii ale memoriei si invatarii si alterand functia cognitiva. Efectele daunatoare ale grasimilor saturate sunt cumulative, fiind asociate cu deficiente de invatare la tineri, accelerarea pierderii memoriei la adulti si aparitia bolilor neurodegenerative (Alzheimer, Parkinson) la varstnici.

Grasimi rele vs. grasimi bune

Grasimile trebuie sa reprezinte 25-30% din aportul caloric zilnic in cazul persoanelor sanatoase. Insa nu toate grasimile sunt bune. In special pentru creier, grasimile periculoase sunt cele saturate de origine animala (din carne grasa, unt si branzeturi grase), uleiuri vegetale hidrogenate si partial hidrogenate (margarina, alimente procesate, biscuiti, snacks-uri, chips-uri, produse de cofetarie si patiserie), excesul de uleiuri vegetale bogate in acizi grasi omega 6 (porumb, sofranel, floarea soarelui), acizii grasi trans din uleiuri hidrogenate si partial hidrogenate.

Grasimile bune sunt acizii grasi omega 3 (DHA si EPA) din pestele gras (somon, ton, cod, macrou, sardine), acidul linolenic (ALA) din ulei si seminte de in ori de rapita si grasimile mononesaturate (acidul oleic) din uleiul de masline si rapita.

Cercetatorii speculeaza ca un consum zilnic suplimentar de DHA poate reduce riscul afectiunilor de la nivelul creierului si al deficientelor cognitive-spatiale care urmeaza dupa un accident vascular cerebral.

Acizii grasi esentiali hranesc creierul

Numeroase studii documenteaza rolul acizilor grasi omega 3 in dezvoltarea creierului uman. Animalele si oamenii privati de acesti acizi grasi in timpul gestatiei si in primii ani de viata obtin rezultate mai slabe la testele pentru stabilirea coeficientului de inteligenta si a unor abilitati cognitive. Studiile au asociat deficientele de acizi grasi omega 3 cu rezultate slabe obtinute la evaluarea atentiei in cazul unor specii diferite, de la oameni la soareci.

O serie noua de teste arata ca un surplus de omega 3 ar putea sa sporeasca atentia si capacitatea de invatare, chiar si la cei care au niveluri adecvate de omega 3.

Omega 3 pentru un creier mereu tanar!

Inaintarea in varsta creeaza nu numai probleme de memorie, dar si de rapiditate si exacitate a gandirii. Pentru a testa teoria daca acizii grasi omega 3 mentin creierul activ mai mult timp, o echipa de oameni de stiinta olandezi a studiat abilitatile cognitive la un grup de barbati cu varste intre 69 si 89 de ani, in cadrul Studiului Zutphen Eldery. Acest grup de varstnici pentru care existau o multime de date in ceea ce priveste sanatatea si profilul nutritional era ideal pentru investigarea impactului acizilor grasi omega 3 asupra mentinerii functionarii creierului la batranete.

In anul 1985, cercetatorii au strans date despre obiceiurile alimentare ale acestora, apoi in 1990 si 1993 au facut o serie de teste pentru a le evalua abilitatile cognitive. Grupul original era alcatuit din 1266 de barbati. In 1990 ramasesera 555 de subiecti in viata (44%) si numai 342 (27%) in 1993. In 1990, 32% dintre subiecti aveau dificultati legate de capacitatea cognitiva, iar cei mai batrani si mai putin educati aveau cele mai mari probleme. La analizarea datelor s-a observat ca anumite alimente (margarina, untul, grasimile, prajelile, sosurile si branza) plasau subiectii in categoria de risc crescut in ceea ce priveste problemele cognitive.

Consumul mediu de grasimi si de anumiti acizi grasi nesaturati (omega 6) era mai ridicat la subiectii care aveau probleme cognitive, in timp ce consumul de peste, EPA, DHA si energia totala erau reduse. Altfel spus, consumul ridicat de peste era asociat cu un numar mai mic de dificultati cognitive. Acest lucru este de la sine inteles, din moment ce un nivel ridicat de omega 6 este asociat cu efecte neurotoxice.

Doza de omega 3 si omega 6 depinde de varsta individului. Fetusul si nou nascutul are nevoie de doze mari de DHA si acid arahidonic (omega 6), in vreme ce copiii mari si adultii au nevoie de doze mari de EPA.

Bine de stiut!

Nu exista o legatura intre numarul mai mic de dificultati cognitive si consumul oricaror antioxidanti (vitaminele C si E), despre care se spune ca ar proteja creierul.

Omega 3 te face mai destept!

David Benton de la Universitatea Wales din Marea Britanie a descoperit ca dietele cu un continut scazut de grasimi scad timpul de reactive, memoria si abilitatile cognitive. Intr-un studiu la care au participat 9003 britanici a descoperit ca oamenii care consumau mai multe grasimi puteau sa reactioneze mai rapid la stimuli.

Dintr-un studiu asociat realizat pe 153 de femei, a reiesti ca nivelurile mici de colesterol (care reduc riscul bolilor de inima) erau associate cu un timp mai mare de reactive.

Intr-un studio recent controlat, la care au participat 285 de femei tinere sanatoase, David Benton a descoperit ca vigilenta era semnificativ mai mare la femeile care primeau 400 mg DHA pe zi, fata de cele care primeau un placebo constand in pilule cu zahar.

Studii recente arata ca acizii grasi omega 3 pot sa protejeze creierul de boli degenerative, cum ar fi Alzheimer, sau de complicatiile aparute in urma unui atac vascular cerebral. Iti poti asigura necesarrul zilnic de acizi grasi omega 3 cu ajutorul ColonHelp, suplimentu de fibre alimentare pe baza de in si psyllium. Doua lingurite dozatoare furnizeaza 1.600 mg acizi grasi omega 3.

14 thoughts on “Omega 3, memoria si invatarea

  1. Nicolle

    pestele este sanatos, insa cel mai bun este cel din crescatorie.
    si este sanatos daca nu este prajit! altfel facem o asociere de grasimi bune si grasimi rele si nu se rezolva nimic!

    Răspunde
    1. colonhelp Autor articol

      Intotdeauna este de preferat sa va procurati nutrientii din hrana zilnica. Daca acest lucru nu este posibil procurati acesti nutrienti din suplimente 100% naturale, fara adaos de coloranti sau conservanti.

      Răspunde
      1. adminomega3 Autor articol

        Pentru administrarea sub forma de capsula este nevoie de un adaos de excipienti si atunci produsul nu mai poate fi 100% natural.

  2. Cristinutza

    Cu cat timp inainte de sesiune trebuie sa ma apuc sa fac o cura cu Omega3? Vreu sa fiu in forma maxima atunci cand o sa inceapa sesiunea. Multumesc anticipat!

    Răspunde
  3. Alexia_dulce

    Pai iti dai sema ca nu mananci un peste si esti super inteligenta. Trebuie sa faci o cura de cel putin 3 luni. Mie asa mi-au spus cei de la ColonHelp atunci cand am sunat. Cura o repeti de 2 ori pe an. Bafta!

    Răspunde
  4. Cristina

    Buna ziua!Mi-a spus un farmacist ca pentru a obtine rezultate bune trebuie sa fac o cura de cel putin 2 luni inainte de sesiune, cu omega3.

    Răspunde
  5. Adelina

    Buna ziua!Eu in sesiunea trecuta am luat MemoPlus si ma simteam foarte rau. Mi se umflase limba, cred ca sunt alergica, acum am inceput sa consum ColonHelp ca am citit despre el si contine si Omega3. Deocamdata ma simt bine.

    Răspunde
  6. Angi

    Cristina cred ca ce a spus alexia_dulce in comment ul ei se aplica si pentru tine. Logic ca trebuie sa incepi administrarea cu ceva timp inainte de sesiune, pentru ca in sesiune sa ai efecte maxime. Daca citesti despre ColonHelp o sa vezi ca scrie: pentru efecte maxime se recomanda o cura de 3 luni, sau ceva de genul.

    Răspunde
  7. Tea

    Eu inainte se seiune iau Omega3, chiar un medic mi-a recomandat. Nu stiu daca este autosugestie dar mi se pare ca functioneaza…

    Răspunde
  8. Vio

    Da da, o cura de 3 luni este indicat sa se faca in general cu produsele astea naturiste! Eu asa stiu si de la o farmacista si de la cei din callcenter de la ColonHelp!

    Răspunde
  9. Cristian

    De la ce varsta este indicat sa incepi administrarea de omega 3 ca si supliment in alimentatie sub forma de capsule? Adica este indicat sa fie luat si de catre o persoana adolescenta?

    Răspunde
  10. Miruna Garlea

    Omega 3 se absoarbe in organism si in cazul in care mananc ton la conserva sau macrou marinat? Oare trebuie doar sa fie peste proaspat si foarte putin tratat termic?

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s