Beautiful woman in a bedroom

Depresiile si deficitul de Omega 3

Numarul persoanelor afectate de depresie a crescut in fiecare deceniu al secolului trecut. In plus, varsta la care apare primul episod depresiv a scazut in fiecare decada, iar aceasta tendinta s-a accelerat incepand cu cel de-al Doilea Razboi Mondial.

Cei care s-au nascut inainte de 1914 erau de 100 de ori mai putin expusi riscului de a se confrunta cu o depresie inainte de 45 de ani, spre deosebire de cei care s-au nascut dupa 1945.

Desi cresterea ratelor depresiei poate fi cauzata de o serie de factori cumulati, cum ar fi abuzul de substante neuro-excitante, efectele mass-media si ale tehnologiei, poluantii din mediu, colapsul structurilor familiale mari, apar tot mai multe dovezi ca scaderea constanta a acizilor grasi omega 3 din alimentatie este un factor mult mai important decat pare la prima vedere.

Studiile arata ca rata depresiei creste pe masura ce creste cantitatea de ulei de porumb si soia din alimentatie (bogate in omega 6) si scade cantitatea de omega 3.  

Specialistii au constatat ca populatiile care consuma cantitati mari de peste au o rata a depresiilor scazuta. Pornind de la aceasta observatie, psihiatrul Joseph R. Hibbeln, seful Outpatient Clinic, Laboratory of Clinical Studies din cadrul National Institute on Alcohol Abuse and Alcoholism si Laboratory of Clinical Studies de la National Institutes of Health din Bethesda, Maryland, SUA a incercat sa vada daca exista o legatura inrtre consumul de omega 3 si depresie.

Studiul a fost publicat in 1997, in revista The Lancet. Dintre toate tarile examinate, Japonia avea cea mai scazuta rata a depresiei (0,12%), in timp ce Noua Zeelenada avea 6%. A descoperit astfel ca diferentele de la tara la tara au legatura cu cantitatea de peste consumata. Astfel, cu cat o populatie consuma mai putin peste, cu atat mai ridicate sunt ratele depresiei.

Care sunt semnele depresiei

Criteriile de diagnosticare a depresiei (potrivit Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders , editia a patra – 1994, al Asociatiei Americane de Psihiatrie  – DSM-IV) sunt:
1.    Stari depresive sau pierderea interesului, care se manifesta pe tot parcursul zilei, in fiecare zi, timp de cel putin doua saptamani.
2.    Patru sau mai multe dintre simptomele de mai jos:
–    Lipsa de energie
–    Tulburari ale somnului (insomnie sau nevoie exagerata de somn)
–    Modificari ale apetitului (scaderea apetitului sau foame exagerata)
–    Dificultati de concentrare
–    Scaderea stimei de sine
–    Sentimente de culpabilitate
–    Agitatie
–    Ganduri sinucigase
3.    Severitatea acestor simptome reduc capacitatea de functionare a persoanei (la serviciu, acasa, la scoala)
4.    Simptomele nu sunt cauzate de alte afectiuni (tiroida).

Stiati ca riscul ca o persoana depresiva sa se sinucida este de 15-20%?

Cum apare depresia?

Cea mai larg acceptata teorie cu privire la depresie este ca aceasta afectiune apare pe fondul unui dezechilibru a neurotransmitatorilor de tipul serotoninei, norepinefrinei si dopaminei. Aceste dezechilibre apar pe seama lipsei acizilor grasi esentiali, care influenteaza substantele chimice  implicate in actiunea antidepresiva. Cercetatorii francezi au descoperit ca soarecii cu deficit de acizi grasi omega 3 au mai multi receptori pentru seretonina si un nivel scazut al dopaminei in cortexul frontal. Aceste modificari sunt identice cu cele aparute la oameni in cazul depresiei. Oamenii de stiinta au observat ca suplimentarea dietei soarecilor cu oemga 3 creste nivelul de dopamina din cortexul frontal. La oameni, nivelurile crescute ale dopaminei din cortexul frontal maresc entuziasmul si motivatia.

Omega 3 si starea de bine

Creierul este alcatuit in proportie de 60% din lipide de tipul acizilor grasi esentiali omega 3 si omega 6. In lipsa lor sau in cazul in care raportul dintre acesti acizi este dezechilibrat, apar hiperactivitatea, depresia, schizofrenia ori sindromul maniaco-depresiv. Acest tesut trebuie reinnoit in permanenta cu acizi grasi. Raportul optim dintre grasimile saturate si cele polinesaturate trebuie sa fie de 3:1, iar intre cei doi acizi grasi omega 3 si omega 6 de 1:1. Astazi, media este de 1:20 in favoarea acizilor grasi omega 6.

Nu numai deficitul de acizi grasi esentiali poate cauza probleme de sanatate, dar si dezechilibrul lor.

Dezechilibrul dintre cele doua tipuri de acizi grasi este cauzat de natura acizilor omega 3. Pentru ca au un grad ridicat de nesaturare, acizii omega 3 si EPA sau DHA sunt mult mai supusi distrugerii prin gatit, incalzire sau procesarea alimentelor.

In prezent, o persoana consuma o sesime din cantitatea de acizi grasi omega 3 consumata in 1850.

Ai deficit de acizi grasi esentiali? Da, daca te regaseti in cinci sau mai multe dintre simptomele de mai jos:

  • Sete excesiva
  • Oboseala cronica
  • Uscarea sau asprirea pielii
  • Uscarea si caderea parului
  • Sindrom premenstrual sau dureri de sani
  • Eczeme
  • Astm bronsic
  • Dureri articulare
  • Dislexie sau dificultati de invatare
  • Hiperactivitate
  • Depresie
  • Sindrom maniaco-depresiv
  • Schizofrenie

Alimentele care stimuleaza buna dispozitie

Specialistii sunt de parere ca unele modificari in dieta ar putea reduce frecventa sau intensitatea episoadelor depresive.

  •    Evita carbohidratii si alimentele rafinate.
  •    Redu cantitatea de stimulant (ceai, cafea, tutun, alcool, ciocolata, bauturi carbogazoase si energizante).
  •    Consuma alimente bogate in omega 3 (peste) sau ia suplimente alimentare care contin acesti acizi grasi.

Nutritionistii recomanda 2-3 portii de peste gras saptamanal pentru asigurarea necesarului zilnic de acizi grasi omega 3. Daca nu consumi peste, semintele si uleiul de in este o optiune adecvata. De ce acest tip de ulei? Pentru ca are un raport optim de acizi grasi omega 3 – omega 6.

ColonHelp, sursa echilibrata de acizi grasi

Cele mai bune surse de acizi grasi sunt:

Omega 3: seminte de in, seminte de canepa si dovleac, nuci, somon, macrou, hering, sardine, scrumbii, ton, oua

Omega 6: seminte de floarea-soarelui si dovleac, porumb, soia si germeni de grau.

ColonHelp contine 52% seminte de in, iar doua lingurite de produs asigura 1.600 mg acizi grasi omega 3 si un raport optim intre acizii grasi omega 3 si omega 6. 

Depresia si bolile de inima. Care este legatura?

S-a observat ca persoanele care sufera de depresie au un risc mai mare de face boli de inima, iar o persoana deprimata care sufera un atac de inima are un risc crescut sa moara din cauza aritmiilor sau a cheagurilor de sange. Cercetatorii s-au intrebat daca depresia este cauza bolilor de inima sau bolile de inima genereaza episoade depresive. Hibbeln este de parere ca deficitul de acizi grasi omega 3 este elementul comun al celor doua afectiuni.

Freceventa bolilor de inima este de aproximativ 50 de ori mai mare in tarile in care consumul de peste este scazut.

Deficitul de Omega 3 si depresia post-partum

Proaspetele mamici sunt afectate in numar mare de depresie. Prin alpatare, mama transfera cantitati mari de omega 3 fatului, acesti acizi grasi fiind absolut necesari dezvolatarii creierului si sistemului nervos. Daca dieta mamei nu contine cantitati suficiente de omega 3, acest transfer de acizi grasi secatuieste rezervele ei si o poate predispune la numeroase afectiuni, printre care si depresia.

ColonHelp si depresia sezoniera

Odata cu venirea toamnei, avem un motiv in plus sa consumam mai multe alimente bogate in omega 3, caci se apropie anotimpul depresiilor sezoniere. Existenta depresiei sezoniere a fost recunoscuta oficial in 1980. Manualul de Diagnostic si Statistica a Tulburarilor Mintale descrie depresia sezoniera ca o “particularizare” a episoadelor depresive majore. Orice persoana se poate dezechilibra usor daca este expusa unor stimuli externi suficient de severi. La schimbarea anotimpului, organismul trebuie sa se adapteze la mediu, iar zilele mai scurte si scaderea intesnitatii luminii sunt considerate principalele cauza de aparitie a depresiei sezoniere. Dereglarea ceasului biologic intern si unor neurotransmitatori  sunt alte cauze posibile ale acestei forme de depresie, care afecteaza in special femeile si copiii.

O cura de detoxifiere este indicata intotdeauna la inceputul sezonului rece. ColonHelp nu este numai un bun detoxifiant, ci si o sursa excelenta de acizi grasi omega 3, care te pun la adapost de depresii!

11 thoughts on “Depresiile si deficitul de Omega 3

  1. Adriana

    Ma lupt cu o depresie post -partum de cateva luni si imi este frica sa nu imi afec teze bebelusul. Eu alaptez acum, dar in curand nu vreau sa mai alatez si nu stiu daca pot sa consum ColonHelp sau orice alt produs de la dumneavoastra care sa ma ajute. Adevarul este ca sunt si foarte grasa acum si asta imi accentueaza depresia. Daca as scapa de aceste Kg in plus cred ca ar fi mai simplu sa depasesc situatia.

    Răspunde
    1. colonhelp Autor articol

      ColonHelp Junior este singurul detoxifiant recomandat copiilor, dar si gravidelor sau femeilor care alapteaza. Obtinut din cele mai bune ingrediente, ColonHelp Junior este solutia ideala pentru detoxifierea blanda si eficienta a organismului agresat de abuzul de grasimi, proteine, aditivi alimentari, fumat sau poluare.
      ColonHelp Junior este un produs 100% natural, sub forma de pulbere, obtinut din ingrediente de cea mai buna calitate: seminte de susan, tarate de psyllium si fructe uscate de papaya, merisor, ananas, prune uscate, nuca de cocos, afine si catina. Ingredientele sunt pastrate in cele mai bune conditii de depozitare, astfel incat proprietatile lor terapeutice sa nu fie deloc modificate.
      ColonHelp Junior nu contine conservanti, coloranti sau alti aditivi alimentari.
      Incercati ColonHelp Junior si aveti garantia ca luati nu doar un supliment cu fibre, ci si un supliment cu vitamine si minerale, absolut necesare pentru realizarea optima a tuturor proceselor metabolice din organism! ColonHelp Junior este de ajutor si in curele de slabire, datorita fibrelor care reduc senzatia de foame si vitaminelor care previn starile de epuizare frecvente in timpul dietelor.

      Răspunde
  2. Ionela_yoyo

    Citind acest articol mi-am dat sema ca sufar de o depresie sezoniera. Mereu cand vine sezonul rece sunt trista si am un gol in stomac, o stare de anxietate. Eu am facut in trecut o cura cu ColonHelp dar nu am fost consecventa, luam cand imi aduceam aminte, dar daca imi aduceam aminte sa iau 3 zile la rand aveam rezultate vizibile in ceea ce priveste tranzitul. ,,Cura” eu am facut-o primavara cand nu am probleme cu depresia si nu mi-am dat seama ca poate avea efecte benefice si asupra acestui aspect. Eu mai am o jumatate de borcan si de saptaman viitoare o sa incep sa il iau dupa care o sa imi achizitionez un nou flacon si de data asta imi promit mie ca voi face o cura completa.

    Răspunde
    1. colonhelp Autor articol

      Pentru a obtine cele mai bune rezultate trebuie sa fiti consecventa curei de ColonHelp inceputa. Va dorim succes la inceputul noii perioade de cura si va asteptam sa ne impartasiti impresiile pe parcurs!

      Răspunde
  3. Cristina

    Eu am luat ColonHelp in sesiune si m-a ajutat foarte mult sa scap si de stres. Somnul meu era mult mai odihnitor. Inteleg ca se datoreaza omega 3 din semintele de in.

    Răspunde
  4. Iuliana Popa

    Buna! Sunt o noua membra a acestui forum si sunt impresionata de articolele redactate. O sa invat multe din cele prezentate aici si poate o sa si consum produsele ColonHelp.

    Răspunde
  5. Eugen

    Am consumat ColonHelp pentru oboseala cronica,migrene, dureri musculare si articulare.Timp de 3 luni am facut cura cu produsul ColonHelp si ma simt foarte bine.Dorm bine noaptea,oboseala a disparut,durerile musculare si de articulatii s-au ameliorat. ColonHelp este chiar bun.

    Răspunde
  6. Aida

    Buna ziua!Mie medicul mi-a recomandat doar pestele oceanic pt consum, este cel mai sanatos si mai bogat in omega3. Sub nici o forma, mi-a spus, sa nu mananc pangasius, nu este sanatos.

    Răspunde
  7. Elli

    Asa este! pagasius nu este sanatos, creste in locuri foarte poluate si se hraneste chiar si cu animale moarte…sau cel putin asa am auzit eu.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s